زیبا متن : مرجع متن های زیبا

امتیاز دهید
4.2 امتیاز از 13 رای

عزیزدلم! دلگیر نباش... آدم ها مختلف اند. هرکدام سبک خودشان را برای زندگی دارند و هرکدام به روش خاص خودشان با دیگران ارتباط می گیرند. تو مقصر نیستی اگر آدمی انتخاب کرده نسبت به همه چیز جهان مشکوک باشد، که لبخندهایت را به خصومت برداشت کند، که مهربانی ات را حماقت بداند و خشمگین شود که چرا تو شبیه به خودش نیستی و به سبک خودش زندگی نمی کنی.

آدم ها مختلف اند عزیزدلم. نه اینکه بد باشند، نه اینکه گونه ی خاصی از آدم ها فقط خوبند، نه! آدم ها هرکدام ویژگی های خاص خودشان را دارند و ممکن است بعضی از این ویژگی ها با خصلت های برجسته ی تو در تضاد باشد.

آرامشت را خراب نکن نازنینم، سخت نگیر و با در نظر گرفتن اینکه تفاوت ها، شاید گاهی رنج آور، ولی لازمه ی ادامه ی حیات و ارتباط میان آدم هاست؛ تحمل کن، نفس عمیقی بکش و هیچ کس را برای اندوه و کدورت های پیش آمده مقصر ندان! آدم ها برای تفاوت ها و تضادها مقصر نیستند. گاهی این تضادها شبیه دو قطب همسان آهن ربا، روان و آرامش تو را با فشاری تخریب کننده دفع می کنند و تو آسیب می بینی. آهن ربا مقصر نیست! تو مقصر نیستی، آدم ها مقصر نیستند!

کم اند آدم هایی که قدرت سازگاری و انطباق دارند و قادرند زندگی را کمتر از چیزی که وانمود می کند جدی بگیرند و با خصلت هایی که شاید برای دیگران آزاردهنده باشد، آرامش و امنیت آدم ها را نشانه نگیرند.
کم اند آدم هایی که در نهایت تلاطم روزگار، آرام می مانند و آرامش را به دیگران هدیه می کنند.

اما تو سعی کن یکی از همان آدم ها باشی...
کسی که دیگران با حضور و کلامش،نمی رنجند، که آرامش می گیرند!
سخت است، ولی تو یکی از همان آدم ها باش...
ZibaMatn.IR


ZibaMatn.IR

انتشار متن در زیبامتن
×