زیبا متن : مرجع متن های زیبا

امتیاز دهید
0 امتیاز از 0 رای

بخش اول:
برای خیلی از افراد رابطه ای میان تنها بودن و احساس نقص داشتن، وجود دارد.
در بسیاری از فرهنگ ها مجرد ماندن نمادِ نقص داشتنِ زن است.
این نوع نگاه ریشه در معنای ازدواج دارد.
زمانی که ما به ازدواج به چشم یک دست آورد و یا یک موفقیت نگاه کنیم قطعا با زنهایی که نمیخواهند ازدواج کنند، یا از ازدواجشان بیرون امده اند و یا رابطه دارند اما به ازدواج اعتقادی ندارند به چشم موجوداتی دارای نقص نگاه خواهیم کرد، چون شبیه به دیگران به دست نیاورده اند و در این بخش از زندگی شان موفق نبوده اند!!
جریانِ جاهلانه ای که از این نوع نگاه در جامعه به وجود می آید ارام ارام بر زنهای هوشمند و توانایی که خودشان مسیر زندگیشان را تعیین میکنند تاثیر میگذارد و این بسیار غم انگیز است.
ما هم مستعد سوار شدن بر موجها هستیم بی انکه فکر کنیم این موج از کجا تشکیل شده و ما را به کجا خواهد برد. فقط چون اکثریت بر ان سوار هستند ما هم راهی میشویم و دل به موج میسپاریم، غافل از زخم هایی که خودمان به عنوان زن خواهیم خورد و زخمهای سنگین تری که به زنهای دیگر خواهیم زد.
ازدواج چیزی جز یک رابطه نیست!
رابطه ها میتوانند شروع شوند، میتوانند تمام شوند، میتوانند قواعد و قانونهای ذهن ما را به چالش بکشند. میتوانند از فرم معمولِ طراحی شده ی اجتماعی خارج شوند.
اینکه نگاه به ازدواج ترمیم شود و از قالبِ به دست اوردن و موفقیت بیرون بیاید به زمان احتیاج دارد و البته به زنهای اگاه.
در اطراف من زنهای بسیار قدرتمندی وجود دارند که تصمیم های بسیار باارزشی برای زندگی شان گرفته اند. زنانی که از ازدواجِ مشکل دارشان بیرون امده اند چون برای خودشان ارزش قائلند اما با برچسب های اسیب زننده ای رو به رو شده اند.
زنان هوشمند و توانایی که نمیخواهند ازدواج کنند و یا به هر دلیلی ازدواج نکرده اند و مورد قضاوتهای پنهانیِ اطرافیان و جامعه قرار میگیرند.
انتخابِ اینکه مجرد بمانیم یا ازدواج کنیم نه نشان دهنده ی نقص است، نه نشان دهنده ی موفقیت!
بسیار غمگین میشوم که زنهای زیادی تحت فشار این جملات قرار میگیرند خبری نیست؟ پس کی میخوای ازدواج کنی؟ یا زنهای توانمندی که با قدرت از خودشان محافظت کرده اند و از رابطه ی مریض بیرون امده اند و با کلماتی شبیه مطلقه و شکست خورده مواجه میشوند!
معنای ازدواج در ذهن ما اشتباه بارگذاری شده است. ازدواج رابطه ای است که میتواند شبیه به تمامی رابطه های دیگر دچار نوسان، ضعف، مرض و اسیب شود و اگر اسیب بسیار زیاد باشد قطعا باید تمام شود!
ZibaMatn.IR


ZibaMatn.IR

این متن را با دوستان خود به اشتراک بگزارید

انتشار متن در زیبامتن
×