زیبا متن : مرجع متن های زیبا

امتیاز دهید
5.0 امتیاز از 1 رای

زندگی ملغمه ایه از تناقض های جورواجور. مثل خنده ی وسط گریه کردن و اشکی که وسط قهقهه زدن درمیاد. مثل اشکی که از بزرگترین غصه ها میخشکه و بغضی با کوچیک ترین بهانه ها می ترکه.
میدونی رفیق؟ عاشق که میشی، تمام وجودت میشه آرزوی رسیدن بهش اما دلت پر میشه از ترس نرسیدن. وقتی کنارشی از خوشحالی روحت رو ابرا پرواز میکنه اما دلت شور میزنه از اینکه نکنه عمر این خوشی زود سربیاد؟
زمان همون چیزیه که تو روزای سردرگمی و بدحالی کش میاد و نمیگذره، اما وقتی وامیستی به پشت سرت نگاه میکنی، میگی خدایا چقدر زود گذشت؟ که میگذره همیشه اما گذشتنِ باعجله و هول هولیش از روزای خوب و گذشتنِ بی حوصله و سلانه سلانه ش از روزای بد انصافانه نیست هرچی فکر می کنی.
حال این روزای من، حال یه عاشق درمونده ست که عجله داره واسه گذشتن این زمان و از طرفی دلش نمیاد روزا اینطور خالی و بی معنی یکی یکی از دستش سر بخورن و برن و به خودش بیاد ببینه جوونیش گذشت و به آرزوهاش نرسید.
ساعت برنارد به کارم نمیاد، که اگه زمانو نگه دارم تا به آرزوهام برسم، دنیا تو همین لحظه میمونه و هیچی عوض نمیشه و فقط من پیر میشم و تنهایی قدم نمیرسه به قد آرزوهام.
چیزی که به کار من میاد ماشین زمانه! که خود امروزمو ببره به روزای آینده، به روزای روشن تر، به وقتی که آرزوهام تو مشتمن.
میگن به سن و سال نیست و فرصت هست واسه رسیدن به عشق، به موفقیت، به آرزوها! اما کی دوست داره آرزوهاشو وقتی بغل کنه که موهاش سفید شده؟
من دلم میخواست همین حالا میرسیدم به آرزوهام و خب همون اولش گفتم زندگی پر از تناقضه! مثل همین تناقض خواسته های ما و خواسته های زندگیِ قلدری که تهش هرجور دلش میخواد میتازونه و ما مجبوریم بگیم گرچه اونی نشد که من میخوام! اما خب چه کارش کنم؟ میتونم نخوامش؟ زندگیمه! پس با همینی که هست میسازم.
وقتی اونی که نشسته اون بالا و داره باهات بازی میکنه تیکه های غلط پازلو میچینه دورت، مجبوری خودتو تغییر بدی و وصله پینه کنی و یه گوشه از خودتو بکنی بیاری بچسبونی یه ور دیگه، تا پازل زندگیت جفت و جور شه .
انگار کن یه بچه ی فقیری که جز لباس گل و گشادی که بهش دادن، چیزی نداره بپوشه و چاره ای نداره جز اینکه اونقد بزرگ بشه تا بشه قد اون لباس.
حالا زندگی به تنمون زار میزنه و زورمون به زندگی که نمیرسه، خودمونو باید بکوبیم و از نو بسازیم، یه خود جدید واسه این زندگیه که توشیم، که اسمشم زندگی نیست، ولی همینه که هست.
ZibaMatn.IR


ZibaMatn.IR

انتشار متن در زیبامتن