زیبا متن : مرجع متن های زیبا

امتیاز دهید
0 امتیاز از 0 رای

من یک زن هستم !
وقتی وارد دهه چهارم زندگی خود شدم و سی سالگی را چشیدم متوجه شدم آنقدر پخته و آبدیده شده ام که حتی می توانم به جوانتر از خودم کمک کنم یا پندهایم این بار برای بزرگتر از خودم نیز مفید خواهد بود . پندهایی که حاصل تجربه ای از زندگی سختم بود.
و این با تجربه بودن, و این فهیم بودن یعنی زن بودن .
زن بودن یعنی آهسته گریه کردن ولی به کار خود ادامه دادن
زن بودن یعنی فداکاری کردن , بخشیدن گناهان بزرگ دیگران , جبران کردن , خود بودن ,خود را شناختن و با خود واقعی زندگی کردن . و این فرقی نمی کند که مجرد باشی یا متاهل !!
اما
اما ...

من امروز درون خود یک دختر دیدم و دختر بودن یعنی آزاد بودن , یعنی رها بودن از غم , بدون ترس , بدون نگاه به آینده فقط مثل پروانه ها بال زدن , مثل قاصدک ها چرخیدن , مثل پر رها بودن , و خندیدن و خندیدن و خندیدن و با صدای بلند قهقهه زدن !
می دانم امروز یک زن , آرام و صبور به من نگاه می کرد , به دختری که روی آسفالت خیابان لی لی می کند , به آسمان نگاه می کند و دنبال پرواز یک کبوتر را می نگرد !
آن زن آرام و صبور من بودم , آری من بودم
من یک زن هستم !
امروز فهمیدم می توانم یک زن باشم , صبور باشم , گاهی گریه کنم سبک شوم , گاهی تامل کنم و بهترین تصمیمات را در زندگیم بدون استرس بگیرم اما می توانم لحظاتی یک دختر باشم . گاهی از جلد زن بودن خود بیرون بیایم و دختر شوم , دختری که با یک شاخه گل شاد می شود و تمام روحش جان می گیرد .دختری که دغدغه آینده زندگی اش را ندارد , دختری که دلتنگیهای شبانه اش را دست مادر آرام می کند گاهی هم در آغوش گرفتن یک عروسک پشمالو !
زن بودن نباید ابدی باشد!
فکر می کردم که دیگر بزرگ شده ام , و آیا این یعنی با دختر بودن خداحافظی کنم ؟ نههه , هرگز ! این من هستم یک زن که درون خود دختر هستم , من از برون یک دختر شکل گرفته ام اما آن را نکشته ام !
دختر بودنت را هرگز از یاد نبر!
بلند خندیدنت را ! گاهی بی غصه بودنت را ! گاهی دست کم گرفتن مشکلاتت را ! گاهی ذوق کردن با خریدن یک رژ لب صورتی ! این کودکی نیست این دختر بودن است . از دختر درونت خجالت نکش !
یا حق
الهه فاخته
ZibaMatn.IR

متن الهه فاخته ارسال شده توسط
متن الهه فاخته


ZibaMatn.IR

این متن را با دوستان خود به اشتراک بگزارید

انتشار متن در زیبامتن
×