زیبا متن : مرجع متن های زیبا

امتیاز دهید
5.0 امتیاز از 2 رای

"میخوام بزرگ شدم یه شوگر ددی داشته باشم"
این را یک دختر یازده ساله گفت!
.
دختر یازده ساله هنوز وارد هیچ رابطه جدی و یا حتی غیرجدی با هیچ مردی نشده. هنوز تجربه شکست ندارد، هنوز مرد عیاشی به او خیانت نکرده و با دوستش نریخته روی هم! هنوز دقیقا روز واریز حقوق، دوست پسرش مهربان نشده و چشم باز نکرده که ببیند نصف حقوقش شده کتونی توی پای پسره! هنوز در انتظار جواب "شب به خیر"ی که گفته چشمم به گوشی خشک نشده، هنوز دل دل نکرده که کی دل دوست پسر می لرزد و تن می دهد به خواستگاری، هنوز از هیچ جوانی مهر و غضب ندیده، هنوز...
.
ولی تعریف زنانگی، عاشقیت و عزت _نفس برای این دختر این نیست که "اگر ناهار رو اون حساب کرد، من شام رو حساب میکنم" یا "اگر اون بلیط سینما خرید، من خوراکی میخرم"...
.
دختر یازده ساله برابری نمی خواهد. معامله گر است، کاسب است، می خواهد دو دو تا را شش تا کند.
.
شاید تصورش از شوگر ددی، مرد چهارشانه ی جا افتاده با موهای جوگندمی، دست فرمون عالی و کت و شلوار مارک باشد؛ ولی شوگر ددی در دنیای واقعی صدای تق تق دندان مصنوعی، پوست آویزان، موی بیرون زده از گوش و بینی و بوی آنتی بیوتیک است. پکیج کامل!
.
و سوال من این است که چرا این دختر خودش را لایق یک عشق قوی و زیبا نمی بیند؟ چرا امید ندارد به پسر جوان و عاشقی که با هم زندگی را بسازند؟
.
آهای پدرهایی که خودتان شوگرِ یکی دیگر شده اید، بگردید ببینید کجا کم گذاشته اید که دخترهایتان، جوانی و زیبایی و تن سفت و شادابشان را گذاشته اند وسط داو قمار!
.
آهای جامعه ای که فاصله طبقاتت را هیچ پله و نردبانی پر نمیکند، بگرد ببین چقدر حسرت و ناکامی به دل این دختر است که راضی میشود بدون عشق به آغوشی پیر و بیمار بخزد؟
.
یک چیزهایی دارد حرام میشود این وسط و این حرام شدن قلب آدم را به درد می آورد.
ZibaMatn.IR


ZibaMatn.IR

انتشار متن در زیبامتن