زندگی نیست بجز نم نم باران بهار زندگی نیست بجز دیدن یار زندگی نیست بجز عشق بجز حرف محبت به کس وَر نه هر خار و خسی زندگی کرده بسی
به تو گفتم:گنجشک کوچک من باش تا در بهار تو من درختی پر شکوفه شوم و برف آب شد شکوفه رقصید آفتاب درآمد.
نهال عمر تو ای دوست همیشه رعنا باد بهار حسن تو بی آفت از خزان ها باد هماره شمع وجود تو روشنایی بخش همیشه روشنیت گرم و محفل آرا باد ! تولدت مبارک
دوست داشتن تو زیباترین گلی است که خدا آفریده! گفته بودم؟ خورشید و خندههایت مال من؛ بهار و بودنت مال من؛ دلم را به گردنت میآویزم؛ من و نگاهم مال تو... تولدت مبارک
بهار را دوست دارم چون موسم شکفتن توست و تو را دوست دارم چون شکوفائی من به وجود توست عزیزم تولدت مبارک
صبح می خندد و باغ از نفس گرم بهار می گشاید مژه و میشکند مستی خواب
گلدانِ گلِ شکفته برمیز! سلام فنجانِ طلاییِ عسل ریز، سلام به به چه هوایی، چه نسیمی،ای جان ای صبح بهاریِ دل انگیز! سلام
صد فصل بهار آید و بیرون ننهم گام ترسم که بیایی تو و در خانه نباشم.....